5 Nisan 2013 Cuma

Vanilyali Cupcake Tarifi

Koskoca Mart ayini bosa gecirmisim. Elde olmayan sebeplerden verdigimiz araya easter nedeniyle son verdik :) Buyuk kizimin israrli talepleri dogrultusunda soz verdigim cupcakeleri yaptim. Daha once de cupcake yapmis ama kekini bir turlu begenmemistim ki yeni bir tarif buldum, sizinle de paylasayim. Yapimi cok basit ve gercekten cok lezzetli.

VANILYALI CUPCAKE

Yarim su bardagi ( 113 gr) oda sicakliginda tereyag
2/3 su bardagi (130 gr) seker
3 yumurta (oda sicakliginda )
1 cay kasigi vanilya
1 1/2 bardak un
1 1/2 cay kasigi kabartma tozu
1/4 cay kasigi tuz
Yarim su bardagi sut

Oncelikle firinimizi 350F veya 180 derecede isitiyoruz. Kuru malzemeleri (un, k.tozu, tuz ) ayri bir kapta kasik yardimiyla karistiriyoruz. Mixer kabimiza tereyag ve sekeri koyarak hizli devirde krema haline gelene kadar cirpiyoruz. Sonra teker teker yumurtalari ekliyoruz. Her yumurtayi ekledikten sonra 1 dk. kadar karistirin, diger yumurtayi oyle ekleyin. Daha sonra vanilyamizi ekledikten sonra unlu karisim ve sutumuzu 3 adimda ekliyoruz. Bir parca unlu karisim, sonra sut,yine unlu karisim olarak. Bu arada cirpicimizi orta devirde kullaniyoruz ama cok uzun sure karistirmadan yani unla hamurumuz karistiktan hemen sonra cupcake kagitlarimiza kasik ya da dondurma kasigi yardimiyla koyuyoruz. Ben orta buyuklukte cupcake kaliplari kullandim, bu tariften yaklasik 16-17 adet cikiyor. Hemen hatirlatayim kaliplarin icini cok doldurmuyoruz ki kagidin disina tasmasin. Yaklasik 17-18 dk. pisiriyoruz.



Ben uzerlerini buttercream ile susledim ama tercih size kalmis. Ama yine de cupcake`in arkadasi maalesef buttercream diye dusunuyorum :) Maalesef dememin nedeni yagli ve bol kalorili olmasi ...Ben easter icin yaptigimdan marketten daha onceden almis oldugum marshmallow tavsan ve civcivleri kullandim. Hic de fena olmadilar... Ufak bir not: Kremam yetmedigi icin bazi kekler sade kalmisti, onlari da uzerlerine nutella surmek suretiyle tuketmis bulunuyoruz :D Hepinize kucak dolusu sevgiler...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder