24 Şubat 2013 Pazar

Royal Icing Kalpli Kurabiyeler

Uzun zamandir yaptigim kurabiyeleri seker hamuru yerine royal icingle kaplamak istiyor ama bir turlu firsat bulamiyordum. Bu hafta sonu pasta dekorasyon kursu icin hazirlamis oldugum icing fazla gelince, elimde de daha onceden yapmis oldugum kurabiyeler olunca firsat bu firsattir dedim. Tabii kurs icin yapmis oldugum icingi biraz suyla acmam gerekti cunku cicek yapiminda sert kivamda krema kullaniliyor. Peki kurabiyeler icin olan kivam nasil olmali derseniz size su kadar kasik su ekleyin diye net bir olcu veremem. Ama en basit sekliyle kurabiyelerin dis konturunu yapacaginiz kremanin dis macunu kivaminda olmasi gerekmekte. (bir elimde kamera olunca cizdigim cizgi de duzgun olamadi,kusura bakmayin :) )


Dis konturu yapmak icin krema torbasinin ucuna Wilton # 3 numarali ucu kullandim.

Kurabiyelerin icini dolduracagimiz kremanin da kivami bal kivaminda olmali,ne cok sulu, ne cok kati. Hatta kremaniza bir bicak soktugunuzda 10 saniye icinde eski haline donuyorsa kivami tamamdir. Onun icin  de krema torbasi kullanabileceginiz gibi kullanimi cok basit olan plastik sise de kullanabilirsiniz.





 Icingimizi gelisiguzel yaydiktan sonra bir kurdan yardimiyla duzeltiyoruz.


Son olarak icingin kurabiyeye iyice yerlesmesi icin elimizde bir kac kez salliyoruz ki son seklini alsin.


Ve mutlu son :) Bu en temel sekliyle kurabiye kaplama sekli. Icinginiz henuz islakken baska renklerle sekil verebilirsiniz veya kuruduktan sonra ustune ayni renklerle de sekil verebilirsiniz veya benim yaptigim gibi renkli sekerlemeler serpebilirsiniz. Royal icing tarifini daha onceki yazimda vermistim. Buradan baktiginizda bu tarife bir kac corba kasigi su ekleyerek kivaminizi elde edebilirsiniz.


           
Sizlere bol kurabiyeli gunler diliyorum. Sevgiyle kalin...

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder