10 Şubat 2013 Pazar

Gomlek Pasta Yapimi


Ben pasta yapmaya baslayali henuz 4 ay olmus. Peki daha once hic pasta yapmadin mi derseniz, yaptigim tek pasta hazir kekle yaptigim tiramisudur ki sanirim onu da herkes yapabilir zaten :) Neyse efendim gectigimiz gunlerde esimin otel adina bana pasta siparis etmesiyle tabii bir heyecan kapladi beni. Acaba yapabilir miyim, ya guzel olmazsa diye. Ilk kez aile disinda birilerine kendimi ispat etmem gerekiyordu ve sanirim yuzumun akiyla ciktim isin icinden. Ama tabii ne kadar arastirma yaptigimi tahmin bile edemezsiniz. Bu arada yeri gelmisken hemen soyliyeyim bu arastirmalarim sirasinda hem tarif acisindan hem tariflerin videolarla yapilmasi acisindan son derece begendigim bir site kesfettim : www.joyofbaking.com .

Gelelim pastamizin yapim asamalarina. Oncelikle cok lezzetli bir kakaolu kek yaparak basladim. Asagida kekin tarifini bulacaksiniz.


Kekiniz oda sicakligina geldiginde eger strecle kaplayip 1-1.5 saat kadar buzdolabina koyarsaniz cikardiginizda kekinizin hala yumusacik oldugunu ve keserken hic de zorlanmadiginizi goreceksiniz.


Kekimiz buzdolabindayken icini ve ustune kaplayacagimiz kremayi yapmaya basladim. Bu sefer yukarda bahsettigim siteden ogrendigim bir tarifi kullanmak istedim.Aslinda biraz tedirgindim ya guzel olmazsa diye ama yanilmisim. Yiyen herkes cok begenmis :) Son derece hafif ve lezzetli bu kremanin da tarifi asagida ama hemen belirteyim kremanizi yapmaya baslamadan once karistirma kabinizi ve cirpma tellerinizi 10 dakika buzlukta tutacaksiniz. Kremanin soguk kapta karismasi gerekiyor.


Kremamiz hazir, kekimiz dolaptan cikti, o zaman kekimizi kaplayabiliriz. Ikiye ayirdigimiz kekimizin arasina krema ve dilimlenmis muzlari koyduktan sonra ustunu de cok kalin olmayacak sekilde kremayla kapliyoruz.


Kremayla kaplanan kekimizi bir sure dolapta dinlendirdikten sonra uzerini seker hamurumuzla kapliyoruz. Bundan sonrasi el becerinize ve zevkinize kalmis. Ben otel personelinin kiyafet rengine gore ve hepsinin bay olmasi nedeniyle gomlek yapmayi tercih ettim. Haftaya da bayanlar icin bir kek yapacagim, onun ne olacagini simdilik soylemiyorum :)



Yaparken oldukca stres yaptigim ama sonrasinda cok keyif aldigim bir pasta oldu bu gomlek pasta. Buyrun asagida kek ve krema tarifimiz mevcut. Simdilik hoscakalin...

Kakaolu Kek Tarifi:

1 su bardagindan biraz az siviyag
1.5 su bardagi seker
1 paket vanilya veya 1 cay kasigi vanilya ekstresi
3 yumurta ( oda sicakliginda )
1.5 su bardagi un
1 su bardagi sut
3 yemek kasigi kakao
1 paket kabartma tozu

Yapilisi: Yumurtalari kopurterek guzelce cirpiyoruz. Vanilya, seker, sut ve siviyagi ekliyoruz. Ayri bir kapta kakao,un ve kabartma tozunu guzelce karistiriyoruz. Bu unlu karisimi eleyerek yavasca sekerli karisima ekliyoruz. Cikolata kivaminda bir karisim elde ediyoruz. Yaglanmis kalibimiza dokup onceden isitilmis 180 derece veya 350 F`da 35-40 dakika pisiriyoruz.

Kakaolu Krema tarifi:

3 su bardagi cig krema ( heavy cream )
6 corba kasigi pudra sekeri
1/4 su bardagi kakao

Yapilisi: Buzlukta sogutulmus karistirma kabimizda cig kremamizi orta hizda yaklasik 5 dakika kalinlasana kadar karistiriyoruz. Daha sonra pudra sekerimizi de ilave ederek bir kac dakika daha hizli sekilde karistirdiktan sonra kakaomuzu ekliyoruz ve bundan sonrasina el cirpicimizla devam ediyoruz. Iyice karistirdiktan sonra kakonun kremayla iyice butunlesmesi icin 1 saat buzdolabinda bekletiyoruz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder