18 Şubat 2013 Pazartesi

Red Velvet Cake


Ozellikle Amerika`da cok begenilen bir lezzet olan `Red Velvet Cake`i uzun zamandir denemek istiyordum, bir arkadasim sagolsun beni durttu de bugun yaptim. Malzeme acisindan zengin ama yapmasi kolay, gorunumu cok hos bir kek bu. Isterseniz hemen malzemelere ve yapilisina gecelim:

2.5 su bardagi ( cup ) elenmis un
1/2 cay kasigi tuz
2 corba kasigi kakao (elenmis )
1 su bardagi tereyag ( 130 gr) (oda sicakliginda )
1.5 su bardagi seker
2 yumurta ( oda sicakliginda )
1 cay kasigi vanilya ekstresi
1 su bardagi buttermilk ( Amerika`da buttermilk sut gibi kolaylikla buunabiliyor. Bulamayanlar icin 1 su bardagi sute - sutunuzun az yagli olmamasi gerekiyor- 1 corba kasigi elma sirkesi koyup 10 dakika bekliyorsunuz. Sut kesilince kullanima hazirdir )
2 corba kasigi kirmizi sivi gida boyasi
1 cay kasigi sirke
1 cay kasigi karbonat

YAPILISI: Firininizi 350F veya 180 dereceye ayarliyorsunuz. Kullanacaginiz kek kalinizi da yagladiktan sonra ilk once bir kaba elenmis un, kakao ve tuzunuzu koyarak guzelce kasik veya cirpici yardimiyla karistiriyorsunuz. Hazirlamis oldugunuz buttermilk veya sirkeli sutunuze kirmizi gida boyasini koyarak iyice karistiriyorsunuz ve kenarda bekletiyorsunuz.  Mixer kabiniza tereaygini koyarak iyice krema halini alana kadar hizli sekilde cirpiyorsunuz. Daha sonra sekeri de ilave ederek hizli devirde cirpmaya devam ediyorsunuz. (yaklasik 2-3 dk.) Yumurtalari birer birer ilave ederek , vanilyayi da ekliyorsunuz. Daha sonra unlu karisim ve buttermilk`i 3 adimda cirpma kabimiza ekliyoruz. Once unlu karisimi ekleyerek biraz cirpip, sonra kirmizi buttermilk eklenip dusuk devirde karistiriyoruz. ( dusuk devirde olmasina ozen gosterin cunku kirmizi boya leke yapiyor,etrafa sicratmamaniz sizin yarariniza ) Bu sekilde un ve buttermilk`i bitirdikten sonra  ayri bir kapta sirke ve karbonati karistirip hemen kek hamuruna ekliyoruz. Burada biraz hizli olmaniz gerekiyor, hamurun karbonatla fazla kalmamasi lazim. Spatula yardimiyla karistirdiktan sonra kekimiz yaklasik 40-45 dakika pisiyor. Pistikten sonra 10 dakika kaliptan cikarmak icin bekletiyoruz ve daha sonra oda sicakligina gelince rahat kesebilmemiz icin guzelce strecle kaplayip buzdolabinda 1 saat kadar bekletiyoruz. Bu tarifin orjinali www.joyofbaking.com `da mevcuttur.


Esasinda bu kekin olmazsa olmazi `cream cheese frosting` yani peynirli krema ama benim evimde cream cheese`im olmadigi icin ben beyaz cikolatadan ganaj yaptim.

GANAJ

2.5 su bardagi beyaz cikolata
1 su bardagina yakin cig krema

Kremayi ocagin uzerinde iyice isitiyoruz ama kaynatmiyoruz. Baska bir kaba koydugumuz cikolatalarin uzerine yavasca dokup, guzelce karistiriyoruz. Sivi halde kullanabileceginiz gibi buzdolabinda birkac saat bekleterek kati olarak da kullanabilirsiniz. Ben yaklasik 2 saat bekletip oyle kullandim.




Ben kekimi bu sefer 3`e ayirip kullanmayi tercih ettim. Aralarina ganaj da tatli oldugu ve kek gercekten sunger gibi oldugu icin islatma geregi hissetmedim. Ara kremalarini da surdukten sonra uzerini kaplamak icin buttercream hazirliyorum. Buttercream tarifini daha once hazirlamistim. Burada buttercream mi yoksa kremsanti mi derseniz, krem santi erimeye daha musait oldugu icin ben buttercream tercih ediyorum. Uzerine seker hamuru gelince onun agirligiyla alttan krem santilerin eriyip gorunmesi hic de hos olmuyor dogrusu. ( maalesef yasadim, oradan biliyorum )


Kremamizi kapladiktan sonra artik buzdolabina koymuyoruz. Seker hamuru ile kaplayip, istediginiz gibi uzerini susluyorsunuz.



Kolay gelsin...Sevgiyle kalin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder