3 Şubat 2013 Pazar

Ahududulu Browni Tarifi



Guzel bir Pazar gunu caniniz soyle tatli bir seyler cektiyse buyrun size yapmasi cok basit, yemesi cok lezzetli bir tarif: Ahududulu Browni.

1 su bardagina yakin cikolata ( cikolata secimi size kalmis, ben bitter cikolata parcalari kullandim. )
1 su bardagi tereyag  ( kucuk parcalara bolunmus . Cikolatayla eritirken kolay olmasi icin )
2 tatli kasigi kakao
1 su bardagi seker
1 cay kasigi vanilya ektresi ( tercihen )
3 yumurta ( oda sicakliginda. Kek yaparken malzemelerimizin hep oda sicakliginda olmasina dikkat ediyoruz)
1 su bardagindan cok az un
ahududu receli ( bir kac corba kasigi kadar )

Gelelim yapimina. Oncelikle cikolata ve tereyagimizi benmari usulu eritiyoruz.


Cikolata ve tereyagimiz iyice eridikten sonra kenara aliyoruz ve icine sekerimizi ve kakaomuzu ekleyerek el cirpicimizla cirpmaya basliyoruz. ( bu tarfite elektrikli mixer yok, ha gayret kollara kuvvet :) ) Biraz kotu gorunebilecek bir kivam elde ediyoruz ama endiselenmeyin yumurtalar isin icine girince toparlanacaklar :)


Yumurtalarimizi birer birer ekliyoruz ve elle cirpmaya hizla devam ediyoruz. Vanilyamizi da ekledikten sonra unumuzu koyuyoruz ve burada cirpiciyi birakip spatulamizla yavasca unu yediriyoruz. Daha onceden guzelce yaglanmis olan ( ben kare borcam kullandim ) kalibimiza hamurumuzu dokuyoruz ve uzerine kasik yardimiyla ahududu recelimizden koyuyoruz. ( evyapimi da olabilir ama ben hazir recel kullandim. ) ve daha sonra onu bicak yardimiyla birazcik yaydiriyoruz.



180 derece veya 350 F isida daha onceden isitilmis firinimizda 30-35 dakika pisiriyoruz. Bu tarifte kabartma tozu kullanmiyoruz cunku kek gibi kabarmasini istemiyoruz. Biraz kek olarak degil de boyle cikolata kivaminda bir browni yapiyoruz cunku. Siz de cikolata sevenlerdenseniz bu tarifi de seveceginizi dusunuyorum...Afiyet olsun.Sevgiyle kalin...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder