27 Ocak 2013 Pazar

Buttercream Tarifi


Nedir bu buttercream denilen sey? Pastalari suslemeye yarayan, yagli,bol sekerli ,suslemeye ve sekillendirmeye musait krema. Lezzeti herkese gore degiskenlik gosterebilir. Ilk bir kac lokmada lezzetli gelebilecek ama sonradan insanin icini bayiltabilecek bir tat bana gore. Ama benim 9 yasindaki kizim ve onun arkadaslari cok sevdiler.Ama gel gor ki cok rahat sekil verilebilmesi acisindan cok basarili. Simdi gelelim tarifine:

BUTTERCREAM ICING

1 cup shortening ( 1 su bardagi bitkisel yag)
1 tatli kasigi merin tozu
1 cay kasigi vanilya ektresi
7-8 cay kasigi su veya sut ( ben su tercih ediyorum )
2 su bardagi kadar pudra sekeri

bu verilen olcu sert kivamli krema icindir. Kivamini da kremaniza spatulanizi daldirarak test edebilirsiniz. Eger dik bir sekilde durabiliyorsa sert kivamdadir.



Kremanizi daha akiskan bir hale getirmek icin 2 cay kasigi daha su ekleyerek daha orta kivam veya bir 2 cay kasigi daha su ekleyerek akiskan kivami elde edebilirsiniz. Daha sonra da istediginiz renk gida boyasiyla renklendirebilirsiniz.

Asagida buttercream kullanilarak yapilmis bir kac tane calismami gorebilirsiniz.





Buttercream`e alternatif baska kremalar da deniyorum, damak tadina en uygunlarini buldukca sizlerle paylasacagim :) Sevgiyle kalin...


2 yorum:

  1. Merin tozu nedir acaba :)

    YanıtlaSil
  2. Gıda boyalarınızın markası nedir acaba ve nasıl temin edebiliriz?

    YanıtlaSil