5 Kasım 2013 Salı

Red Velvet Cookies - Kirmizi Kurabiyeler

Merhabalar :) Su meshur `Red Velvet Cake`in kurabiye modelini bir denemek istedim ve dedim ki neden daha once denememisim. Son derece lezzetli, goruntusu cok hos, kekle kurabiye arasi bir tat. Ben oyle cok kitir kitir kurabiye sevmiyorum maalesef.  Eger benim gibi yerken yumusak kivamda hafif kakao, biraz da vanilya tadi almak istiyorsaniz hemen mutfaga. Siz cayi koyup demleyene kadar kurabiyeleriniz hazir olur...Gelelim tarifine:

MALZEMELER

1 1/2 su bardagi un
2 1/2 corba kasigi kakao
1 tatli kasigi misir nisastasi
3/4 tatli kasigi kabartma tozu
1/2 su bardagi tereyag (120 gr) (oda sicakliginda)
Tuzsuz tereyag kullaniyorsaniz bir cimdik tuz
1 su bardagi toz seker
1 tatli kasigi uzum sirkesi
1 yumurta
1 1/2 tatli kasigi vanilya
1 1/2 tatli kasigi kirmizi gida boyasi
3/4 su bardagi beyaz damla cikolata

YAPILISI: Firinimizi 375 F veya 190 ` de isitmaya basliyoruz. Bir kapta kuru malzemeleri yani un, kabartma tozu,nisasta, toz kullaniyorsaniz vanilya,kakao ve tuzu iyice karistiriyoruz ve kenara aliyoruz. Mixer kabimiza tereyag,seker ve sirkeyi koyarak yaklasik 3-4 dakika hizli devirde cirpiyoruz. Iyice krema haline gelen karisima yumurtamizi ekliyoruz. Kirmizi gida boyamizi da ekledikten sonra mixerimizin hizini dusuruyoruz ve kenarda beklettigimiz kuru malzemelerimizi yavas yavas ekliyoruz. Cok kuru bir hamur olmamali,  kuru malzemeler karisinca damla cikolatalarimizin bir kismini hamura ekleyip spatula yardimiyla karistiriyoruz. Benim cikolatalarim elimde cok az oldugu icin ben hamurun icine karistirmadim, pistikten sonra kurabiyeler sicakken ustlerine koydum, firindan ilk ciktiklarinda yumusak olduklari icin cok rahatlikla cikolatalari yerlestirebilirsiniz. Sogudukca kurabiyeler sertlesecek, cikolatalar da ustlerinde saglamlasacaktir :)Yagli kagit serilmis tepsiye hamuru tatli kasigi veya dondurma kasigi yardimiyla yerlestiriyoruz.


9-10 dakika pisiriyoruz. Firindan ciktiklarinda yumusak olacaklari icin tepsiden almadan once bir kac dakika bekliyoruz ki kurabiyelerimiz kirilmasinlar. Uzerlerine damla cikolatalari yerlestirdikten sonra sogumasina sabredebilirseniz, sogumasini bekliyorsunuz :)Hepsi bu. Eminim sizlerin de yaptiklari cok guzel olacaktir, hepinize simdiden afiyet olsun...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder