7 Ekim 2013 Pazartesi

Cikolata Parcali Kurabiye (Chocolate Chip Cookie)

Bizim evde iki cocuk olunca kurabiye kavanozunda hep bir seyler bulunmak zorunda oluyor. Ozellikle buyuk kizimin en favori kurabiye cesidi cikolata parcali kurabiye olunca neden artik disardan almak yerine kendim yapmiyorum dedim , iyiki de demisim. Inanin disardan aldiklarimizdan 10 kat daha guzel oldu :) Hemen malzeme listemize gecelim:

1 cup ya da 225 gr oda sicakliginda tereyag
3/4 cup ya da su bardagi toz seker (160 gr)
3/4 cup ya da su bardagi esmer seker (160 gr)
2 yumurta
1.5 tatli kasigi vanilya ekstresi
1 tatli kasigi karbonat
2 tam ve 1 ceyrek su bardagi un
1 su bardagi cikolata parcasi


YAPILISI:

Oncelikle firinimizi 375 F veya 190 ' de isitmaya basliyoruz. Oda sicakligina gelen tereyagimizi mixer yardimiyla krema haline gelene kadar cirpiyoruz. Daha sonra toz seker ve esmer sekeri ekleyerek iyice krema haline gelene yaklasik 2 dakika cirpmaya devam ediyoruz. Yumurtalari karisimin icine birer birer ekliyoruz ve sonra da vanilyayi ekleyerek karistiriyoruz. Ayri bir kapta eledigimiz unu ve karbonati birbirine iyice yedirdikten sonra ( iyice karistirin ki karbonatin acisi kurabiyede agziniza gelmesin ) yumurtali karisima ekleyerek kurabiye hamurumuzu hazir ediyoruz. En son cikolata parcalarini da ekledikten sonra spatula yardimiyla hamurumuzu karistiriyoruz. Biraz civik bir hamur olacaktir, buzdolabinda filan dinlendirmeden hemen yapiliyor. Amac kurabiyenin piserken yayilmasi cunku. Yagli kagit serilmis firin tepsisine dondurma kasigi veya tatli kasigi yardimiyla az miktarda yerlestiriyoruz. Ben ilk partide yemek kasigi kullandim ama kurabiyeler cok buyuk oldular :) Tatli kasigi tam ideal geliyor.


Pisirme suresi yaklasik 10-15 dk. arasi. Eger biskuvi kivaminda seviyorsaniz 15 dk. tutun ama ben 12 dk. tuttum ve tam ideal geldi. Kesinlikle cok seveceginizi dusundugum bu basit kurabiyeyi tavsiye ederim ozellikle cocuklu ailelere :) Okuldan donduklerinde 1 bardak soguk sutun yaninda cok da hoslarina gidecektir...Sevgiyle kalin...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder