15 Aralık 2012 Cumartesi


Makul miktarlarda yenilen cikolatanin vucudumuza sagladigi faydalar saymakla bitmiyor. Soyle bir goz attim da yapilan arastirmalarda kalp rahatsizligindan ,kansere, cilt hastaliklarindan kemik gelisimine kadar cikolata ve kakaonun insan vucuduna bir cok faydasi oldugu tespit edilmis. Hepimizin ilk aklina gelen zaten cikolatanin mutluluk hormonlarini harekete gecirmesi :) Hangimiz cikolatayi sevmez ki? Evimizden eksik olmayanlarin basinda gelir, hele ki cocuklu evlerde. Iste bizim de olmazsa olmazimiz bugun baska bir yonuyle kendini gosterdi. Bir onceki gun hazirladigim yilbasi kurabiyelerimden bazilarini suslememistim, ancak bu sekilde pek ragbet gormediler. Farkli bir lezzet olmasi acisindan cok basit ve cok lezzetli bir pasta,kek, kurabiye susleme cesidi olan cikolata sosu yapmak istedim. Benmari usulu, bir kapta 3 yemek kasigi nutella ( veya eritilmeye musait herhangi bir cikolata ) ve 1 yemek kasigi sivi yagi iyice akiskan hale gelene kadar erittim.


Erittigim cikolatanin bir parca sogumasini bekledikten sonra kurabiyelerimin ustunu kaplamasi icin cikolataya bandirdim. Yavasca fazla cikolata sosunu silkeledikten sonra tabagima sogumaya biraktim.


Cam agaclarimin ustune kar goruntusu versin diye pudra sekeri serptim :)


Aslinda suslenmeye ihtiyaclari olmayacak kadar lezzetli gorunuyorlardi ama yine de digerleri icin de elimdeki renkli sekerlemeleri kullandim...


Cayinizin kahvenizin yaninda yenmek uzere hazir olan cikolata suslu yilbasi kurabiyelerimiz yenmek uzere hazirlar... Afiyet olsun...:)


2 yorum:

  1. Ebrucum, çikolatalar donuyor mu peki sonradan?

    YanıtlaSil
  2. canim ben nutella kullandigim icin oyle semsert olmuyor tabii ama yine de eriyik halde kalmiyor, ama normal cikolatayi eriterek yaparsan mutlaka daha kati olacaktir sonradan.

    YanıtlaSil