29 Aralık 2012 Cumartesi

Dekor yapmaya uygun kurabiye tarifi


Efendim bir kac gundur blog yazilarimdan uzak kaldim. Buyuk kizimin kis tatili nedeniyle evde olmasi ve esimin de bu arada 5 gunluk bir izin ayarlamasi evde islerin bir anda artmasina neden oldu :) Bu sure zarfinda yaptigim en guzel sey gidip pasta kursuna kayit yaptirmakti. Kurs 4 kurdan olusuyor ve her kur 4 hafta suruyor. Yani yaz tatili icin Turkiye`ye gittigimde ese dosta pasta-kurabiye tanitimi yapacak kivama gelecegim insallah :)

Kursta ogretilecekler soyle ki: http://www.cakearts.com/Wilton-Courses-Information_ep_52.html. Sanirim 4.kur benim icin en eglencelisi olacak :)

Bu arada elbette bos durmadik kurabiye yapmaya devam ettik. Malum yeni merdanelerim geldi  ve benim onlari denemem gerekiyordu. Bu sefer Tuana ve Tanem de benimle beraber kurabiye susledik.






Yeni kaliplarim arasinda cicek ve yaprak desenleri vardi ve onlari kullanmak istedik.


Bu arada kaliplara seker hamurunuzu koyarken ellerinize yapisirsa,parmaklarinizin ucuna pudra sekeri surerseniz yapismayi onleyebilirsiniz.



Kurabiye tabanini da cicek desenli yaptik. ( bu merdaneleri cok sevdim... :)




Ben seker hamurunu kurabiyeye balla yapistiriyorum. Hem lezzet veriyor hem de daha saglikli diye dusunuyorum. Cogu yerde misir surubu kullanabilirsiniz diye yaziyor ama nedense bana hic saglikli gelmedi !



Bu yaptigim kurabiyeler portakal aromaliydi ama siz istediginiz aroma ile yapabilirsiniz.

TARIF:

1 su bardagi pudra sekeri
250 gr tereyag ya da margarin (margarini daha once denemedim cunku evimize hic girmiyor) oda sicakliginda
2 adet yumurta ( oda sicakliginda)
1 tatli kasigi portakal ya da vanilya ya da badem aromasi
1 cimdik tuz :)
yaklasik 3 su bardagina yakin un ( kesinlikle sert bir hamur olmamali )

Seker ve tereyagini mikserle iyice krema haline gelene kadar cirpin. Daha sonra once bir yumurtanin sadece sarisini ekleyip karistirin daha sonra diger yumurtanin butununu ekleyin. Daha sonra portakal aromanizi koyduktan ve karistirdiktan sonra ben mikseri birakip elle yogurmaya geciyorum. Unu da yavas yavas ekledikten sonra strecleyip yaklasik 1 saat buzdolabinda dinlenmeye birakiyoruz. Dinlenen hamurumuzu acmaya baslamadan once firinizimizi 175 derecede isitiyoruz ve hamurumuzu tezgaha biraz un serperek cok ince olmayacak sekilde aciyoruz. Kurabiyelerinizin piserken kuculmememsi icin hamurunuzu bir seferde acip bol miktarda kalipla sekil cikarmaya calisin. Her tekrar yogurmada kurabiyeler piserken kuculecektir ve boylece suslerken zorlanabilirsiniz... Umarim aciklayici bir tarif olmustur.Yemesi ve tadi gayet lezzetlidir...Simdiden hepinize afiyet olsun...Sevgiler ...


1 yorum:

  1. bır cok tarıf denedım seker hamuru ıcın muntazam olmadı bırde sızınkını denemek ıstıyorum blogunuzu cok begendım bana da beklerım emekkafee.blogspot.com

    YanıtlaSil